T-shirt jako manifest - historia nadruków na koszulkach

Data Publikacji:

...

W spowitym mgłą Londynie, przy Kings Road, gdzie mieścił się legendarny butik Vivienne Westwood rozpoczyna się historia koszulki z nadrukiem. Ta angielska projektantka już od początku swojej kariery słynęła z niepokorności. Uwielbiała szokować i poprzez tworzone kreacje – inne, dziwne, zupełnie niepodobne do tych, które moda do tej pory znała – kwestionować panujący porządek. Westwood mawiała „Moje pokazy to scena dla moich poglądów politycznych” . Umieszczała w swoich projektach niezgodę, na mieszczańską konserwatywność Londynu lat 70., obłudę, fałszywe przywiązanie do wartości, w które nikt już nie wierzy, czy, w ostatnim czasie, na degradację środowiska.

Pierwszym ze sposobów na wojowanie ze światem stały się dla Westwood koszulki. Najsławniejsza z nich, z nadrukiem przedstawiającym roznegliżowanych kowbojów, przeszła do historii fashion – to właśnie ją możemy uznać za początek statement T-shirt. Modę na koszulki ze sloganami wypromowała jednak inna Angielka – Katharine Hamnett. Projekty Hamnett znacząco wyróżniały się, a napisy był bardzo duże, do tego zamieszczane były wyraźne kształty, po to, aby jak najbardziej rzucały się w oczy.



Hamnett reagowała na problemy nękające świat. Jej najbardziej znanym projektem stała się koszulka z napisem „58% don’t want Pershing”, sprzeciwiającym się instalacji amerykańskiego pocisku Pershing na terenie Wielkiej Brytanii. Projektanta pokazała się w niej na przyjęciu koktajlowym zorganizowanym przez Margaret Thatcher z okazji londyńskiego tygodnia mody. Ściskając dłoń Żelaznej Damy, rozpięła kurtkę, pod którą ukryła T-shirt, i zapozowała przed fotoreporterem. Za sprawą zrobionej wtedy fotografii o przesłaniu (i brawurze!) Hamnett usłyszał cały świat.




Zdjęcie: PA/PA Archive/Press Association Ima

Działamy

Sitodruk i jego zalety

Technika sitodruku, zwana inaczej drukiem sitowym ma bardzo wiele atutów. Przede wszystkim jest to niezwykle popularna metoda znakowania produktów na różnego rodzaju przedmiotach biurowych czy też właśnie odzieży.

Nadruki na koszulkach

Nadruki na koszulkach to popularna forma personalizacji odzieży, która pozwala na wyrażenie siebie i swojego stylu. W ostatnich latach, druk cyfrowy umożliwił wykonywanie nadruków o wysokiej jakości, co zwiększyło popularność tej formy ozdabiania ubrań.

Odzież z nadrukiem - dla szkół

Macie drużynę w szkolę: sportową, taneczną, walczącą? Koszulka z logo czy z herbem szkoły to idealny sposób na identyfikację zespołową na każdą imprezę miedzyszkolną.

Inne serwisy

Zapoznaj się z naszymi innymi serisami, na których znajdziecie wiele ciekawych ofert dla Waszej działalności.

...